Lucky

Lucky er en af de rytterskoleheste, der har været her i længst tid og er kommet sammen med Dina fra en anden rideskole før de kom til mig i forsommeren 2017.
Han er en lille 2’er pony på omkring 130 cm fra 2004.
Han er en broget pony og lidt af et gadekryds, så vi ved ikke helt, hvad han er en blanding af.
Lucky er en lidt forsigtig herre, der trives godt med ensartethed og systemer.
Lucky er en god hest til de mindre og forsigtige ryttere og bliver primært brugt på trækhold og basishold.

Dina

Dina er en af de rytterskoleheste, der har været her i længst tid – næsten fra vi startede rytterskolen i forsommeren 2017.
Dina er fra 2002 og er et gadekryds ligesom Lucky, men det er slet ikke vigtigt, når man er sådan en sød lille pony.
Før hun kom til os var hun rideskolehest på en anden rideskole så hun er en erfaren dame, der bliver primært bliver brugt på trækhold og basishold.
Hun er omkring 130 cm høj så en lille 2’er pony.

Spotty

Spotty er en erfaren pony, der er født i Holland, men hun har boet i Danmark siden 2006 så størstedelen af hendes liv har været i Danmark.
Spotty er også en af de erfarne rytterskoleheste fra år 2000. Hun er en lille 2’er pony på omkring 130 cm som primært bliver brugt på trækhold og basishold.
Hun er været på rytterskolen siden efteråret 2017.
Spotty er en bestemt dame, men utrolig sød og kærlig når man lære hende at kende.

Safran

Safran er en stor fjordhest fra 2012, med god bredde. Han er en rigtig gadedreng, der elsker fart over feltet. Han bliver primært brugt på de rutinerede hold og på voksenholdet.

Storm

Storm er en blandings vallak fra 2006 på omkring 120 cm og dermed rytterskolens mindste pony.
Men måske også den hurtigste… Det føles i hvert fald sådan når han traver af sted med sine små korte ben og vind i håret.
Storm bliver primært brugt til trækhold da han er rigtig god til dette. Det er lidt sværere for eleverne at ride ham uden trækker og derfor bruges han også til de kortere og lette ryttere på erfaren hold.
Storm flyttede ind i efteråret 2020.

Casandra

Casandra er en af de 7 røde Danske sports ponyer som kom til rytterskolen i sommeren 2021. Hun er en erfaren pony fra 2000 og har i sine unge dage været brugt til både spring og dressur.
Hun bliver primært brugt til basishold og de erfarne hold.
Hun er mor til Cayenne, halvsøster til Calinka og moster til Can Can.

Cathryn

Cathryn er en af de 7 røde Danske sports ponyer som kom til rytterskolen i sommeren 2021. Cathryn er en 2ér pony fra 2006, der er Camilles datter og halvsøster til Camillo.
Hun er en følsom pony som har brug for en rolig rytter, da hun ikke er så god til hurtige bevægelser mm.
Hun er rigtig god til dressur og før hun kom til rytterskolen er hun også blevet sprunget en del. Hun er en frisk hest, men meget styrbar.
Hun bliver primært brugt på de erfarne og rutinerede hold.

Calinka

Calinka er en af de 7 røde Danske sports ponyer som kom til rytterskolen i sommeren 2021. Hun er en er lille 2’er pony fra 2009 som først er i gang med tilridning så hun bliver ikke brugt i rytterskolen. Hun er utrolig sød og nem at have med at gøre så vi glæder os til, at hun kan begynde at indgå i undervisningen.
Calinka er Casandras halvsøster.

Camille

Camille er den ældste af de 7 røde Danske sports ponyer som kom til rytterskolen i sommeren 2021. Hun er mor til Cathryn og Camillo og er fra 1996. Hun er ikke tilredet da hun har været brugt som avlshoppe i hele sit liv. Her på rytterskolen nyder hun sin pension og holder stadig styr på de røde ponyer. Hun bliver brugt til små gåture og elsker, at stå og blive striglet af rytterskolens elever.

Camillo

Camillo er en af de 7 røde Danske sports ponyer som kom til rytterskolen i sommeren 2021 på trods af, at han er brun. Han er en lille 1’er pony fra 2013. Han er søn af Camille og søster til Cathryn.
Han var den hest, der allermindst havde været i hænder og var derfor helt rå/”vildhest” da han kom til rytterskolen. Han bliver ikke brugt i rytterskolen, da han ikke er tilredet endnu. Pernille er begyndt at træne ham så han lære, at blive trukket med, striglet, få renset hove og alle de andre ting man skal kiunne når man er en hest.
Han er Camilles søn og halvbror til Cathryn.

Duffy

Duffy er en irsk sportspony, der er født i 2010 og opvokset i Irland og er kommet til Danmark i 2019. Han er Dun farvet (gullig med mørk man og hale) og 148 cm så en maks 1’er pony.
Han har tidligere været brugt som springhest inden han kom til rytterskolen i januar 2022.
Duffy er en utrolig sød hest som de fleste ryttere kan ride.

Tjalfe

Tjalfe er en knabstrupper vallak fra 2006. Han er en lånehest som vi har haft siden sensommeren 2021. Han er en stor hest på 172 cm som er utrolig sød og rolig.
Tjalfe er en meget arbejdsglad hest, som gør meget for at tilfredsstille sin rytter. Han vil gøre alt for at få lidt ros og en godbid.

Complete

Complete er en fuldblodshest, der har gået travløb tidligere inden han kom til rideskolen i sommeren 2022. Han er blevet reddet gennem alle hans år som travhest så han kan rides i alle 3 gangarter. Han er en stor og godmodig hest på omkring 170 cm, fra 2014.

Primula

Primula er en af privathestene, der bor her på rytterskolen og som jeg har fået lov til, at låne til rytterskolen nogle gange om ugen.
Primula er en Dansk Varmblods hoppe fra 2006 som er omkring 168 cm høj.
Hun bliver primært brugt på erfaren, rutineret og voksen hold og er god til de langbenede elever.

Can can

Can Can er en af de 7 røde Danske sports ponyer som kom til rytterskolen i sommeren 2021.
Han er en stor 1’er pony fra 2012. Han er søn af Camille og søster til Cathryn.
Han bliver ikke brugt i rytterskolen, da han ikke er tilredet endnu.
Han er nevø til Casandra og Calinka samt fætter til Cayenne.